Verkkosivujen hakukoneoptimointi SEO parantaa sijoitustasi hakutuloksissa
Verkkosivujen hakukoneoptimointi on useasta syystä äärimmäisen tärkeää:
- Mobiilikäyttäjien määrä: Älypuhelimia ja tabletteja käytetään kasvavassa määrin verkossa tapahtuvaan selaamiseen. Jos sivustosi ei toimi hyvin mobiililaitteilla, saatat menettää suuren osan potentiaalisista asiakkaista.
- Hakukoneoptimointi (SEO): Hakukoneet, kuten Google, suosivat sivustoja, jotka tarjoavat hyvän käyttäjäkokemuksen. Hakukoneoptimointi (SEO) on prosessi, jossa verkkosivustoa parannetaan, jotta se sijoittuisi paremmin hakutuloksissa ja saisi enemmän orgaanista liikennettä.
- Käyttäjäkokemus: Hyvin optimoitu verkkosivusto parantaa käyttäjäkokemusta, mikä voi johtaa pidempään vierailuaikaan, vähäisempiin poistumisprosentteihin ja suurempaan konversioon (konversio verkkosivulla tarkoittaa sitä, että kävijä suorittaa halutun toiminnan, joka on yleensä sidoksissa liiketoiminnan tavoitteisiin esim. ostaminen, rekisteröityminen tai vaikka uutiskirjeen tilaaminen).
- Kilpailuetu: Optimoimalla verkkosivut mobiililaitteille ja hakukoneita varten voit erottua kilpailijoistasi, jotka eivät välitä yhtä paljon käyttäjäkokemuksesta.
Verkkosivujen seuranta on todella tärkeää, oli sivusto sitten suuri tai pieni ja sen käyttötarkoitus mikä tahansa.
Markkinoinnin tuloksellisuutta verkkosivuille mitataan Google Analysticsin avulla.
Ilman seurantaa ei voida kehittyä ja jos emme mittaa, emme tiedä.
Vinkkejä hakukoneoptimointiin:
Responsiivinen suunnittelu: Varmista, että verkkosivustosi mukautuu eri näyttökokoihin kuten esim. puhelimien ja tablettien kokoihin (=responsiivinen suunnittelu). Tämä parantaa käyttökokemusta eri laitteilla.
- Nopeuden optimointi: Optimoi sivuston latausaika. Voit käyttää työkaluja kuten Google PageSpeed Insights tai GTmetrix saadaksesi tietoa sivustosi nopeudesta ja parannettavista alueista.
- Yksinkertainen navigointi: Tee verkkosivuston navigoinnista helppoa ja loogista. Mobiilikäyttäjät arvostavat yksinkertaista ja suoraviivaista navigointia.
- Sisällön optimointi: Käytä avainsanoja, jotka ovat relevantteja kohdeyleisöllesi, ja varmista, että sisältö on helposti luettavaa ja ymmärrettävää.
- Meta-tietojen käyttö: Hyödynnä meta-tietoja (otsikot, kuvaukset) hakukoneoptimoinnissa. Nämä auttavat hakukoneita ymmärtämään sivustosi sisältöä.
- Kuvien optimointi: Varmista, että kuvat ovat optimoituja, jotta ne eivät hidasta sivuston latausaikoja. Käytä tarvittaessa pienennettyjä tiedostokokoja.
Mikäli tarvitset verkkosivulle hakukoneoptimoinnin (SEO) niin ota yhteyttä

Miksi verkkosivusi ei näy Googlen hakutuloksissa – 6 yleistä syytä ja ratkaisut
Oletko joskus googlannut yrityksesi tai verkkosivusi nimeä ja pettynyt, kun sitä ei löydy mistään hakutuloksista? Et ole yksin. Moni sivuston…
Lue lisää
Verkkosivujen hakukoneoptimointi (SEO)
Verkkosivujen optimointi mobiilikäyttäjille ja hakukoneita varten on äärimmäisen tärkeää useista syistä ...
Lue lisää
Konversio mittaa kävijöiden toimintaa
Konversio verkkosivulla tarkoittaa sitä, että kävijä suorittaa halutun toiminnan, joka on yleensä sidoksissa liiketoiminnan tavoitteisiin.
Lue lisää
WordPress vs. Wix:
Kumpi sopii paremmin yrityksesi verkkosivun alustaksi?
Kun vertaillaan WordPress vs. Wix verkkosivustojen alustoja niin on tärkeää huomioida mm. yrityksen erityistarpeet, tavoitteet, millaista sisältöä julkaistaan ja resurssit.…
Lue lisää
Mitä tarkoittaa generatiivinen tekoäly ja miten hyödyntää?
Generatiivinen tekoäly kykenee luomaan uutta sisältöä, kuten tekstiä, kuvia, musiikkia tai muita aineistoja, perustuen sille syötettyyn dataan.
Lue lisää
Turvallinen sivusto suojaa sivuston ylläpitäjiä ja käyttäjiä
Hyvin suojattu turvallinen sivusto suojaa sivuston ylläpitäjiä ja käyttäjiä esim. hakkeroinnilta, tietojen vuotamiselta ja muilta kyberhyökkäyksiltä.
Lue lisää
Somen (sosiaalisenmedian) merkitys markkinoinnissa
Somen rooli vain kasvaa ja yritysten, jotka ymmärtävät ja hyödyntävät somea on mahdollisuuksia mm. kasvattaa ja sitouttaa asiakaskuntaa ja vahvistaa…
Lue lisääOlkoon markkinointiviestinnän projekti/toimeksianto pieni tai suuri
ota yhteyttä
Erinomaisella ammattitaidolla markkinoinnista ja laajalla kokemuksella eri toimialoilta, uskon voivani tarjota sinulle ja yrityksellesi erinomaista palvelua markkinointiviestinnässä. Olipa kyse sitten verkkosivujen tai -kaupan kehittämisestä tai muista markkinointitoimenpiteistä, yhdessä luomme strategian, joka auttaa saavuttamaan tavoitteemme.